Sidvisningar förra veckan

söndag 13 mars 2011

Ulf Lundell


( Inte många som vet vart detta stället ligger.  Minnena därifrån är så fina. Ända sedan barnsben har jag vart där, tultat runt i blöja och stoppat nappar i farfars gummistövlar som nästan gav honom en hjärta attack. Gått längst grusvägen med Amanda i släptåg och plockat smultron på strå. Allsång på skansen med farfar allt känns som igår) 
Det har nog hänt att jag känt
för att lämna landet
men det är inte så lätt att slita bandet
det bor en viking i mitt blod
Jag er både tungsint och rastlös
och lika svart som åkerns jord

4 kommentarer:

  1. Nääää, nu drar Gråtström igång här. Det är ju Karlholmsbruk!! Ja många roliga minnen därifrån finns o många smultron har ni plockat.
    Tror min själ attt det är någon som längtar hem till moder Svea!
    Puss, jag älskar dig!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman. Förstår att det känns tungt ibland att vara så långt borta. Du verkar trivas bra men vi längtar alla här hemma efter dig o din kära syster yster. Hoppas verkligen att vi hinner ses en minut..:) Puss o kram Helén Ps Jag kan göra pommesfrites o grillkorv till Amanda o dig. Det kommer jag ihåg att ni tyckte om som små..:)

    SvaraRadera
  3. åh gud vad gott Helén jag älskade det, med hemmagjort vitlöksmör och beasås och massa salt mumma

    SvaraRadera