Sidvisningar förra veckan

tisdag 9 november 2010

Indiskt

Köttfärs och potatis gratängen står och puttrar i ugnen och jag torterar mig själv med att läsa en ny indisk meny som damp ner i brevlådan idag. Indiskt är min nya favorit, vindaloo beef med cheesy naan bread herre gud vad gott det är. Är inte alls intresserad av att åka till Indien, men på grund av maten skulle jag lätt kunna boka en biljett idag. 

Idag blev jag färdig med mina tre garments, min tuxedo inspirerade kimono jacket, pants with tucks och singlet med cb button closure. Bara knapparna som ska sättas dit nu, men jag drar mig för att sätta dit dem. Maskinen som syr fast knapparna skrämmer livet ur mig.

Pete har åkt upp längst kusten med sina kids, dem ska på klass resa. Han såg inte alls fram emot det. Jag däremot tycker det ska bli väldigt skönt att sova ensam och inte dela täcke med ngn, ska lägga mig på diagonalen bara för att i natt.  På lördag kommer Nattis föräldrar hit, ska bli så kul att dem kommer. Var ju nästan två sen sisst. 

Nu ska jag hacka en grekisk sallad till gratängen. 

2 kommentarer:

  1. haha, älskar din Svengelska!
    Puss!!!

    SvaraRadera
  2. Baby, du börjar bli mer o mer obegriplig att förstå.
    Saknar dej och älskar dej, men det visste du redan!
    Var rädd om dej bland hajarna.
    Puss från mor

    SvaraRadera